کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی
کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی

در جستجوی زمان از دست رفته


نویسنده: مارسل پروست
مترجم: مهدی سحابی
در جستجوی زمان از دست رفته یا به جستجوی زمان گمشده (به فرانسوی: À la recherche du temps perdu) عنوان رمانی نوشتهٔ مارسل پروست نویسندهٔ فرانسوی است. این رمان در ۷ جلد نوشته شده که هرکدام نامی مستقل دارند.

پروست این رمان عظیم را بین سال های ۱۲۸۷-۱۲۸۸(۱۹۰۸-۱۹۰۹ میلادی) تا ۱۳۰۱(۱۹۲۲ میلادی) نوشته، و بین سال های ۱۲۹۲(۱۹۱۳میلادی) تا ۱۳۰۶(۱۹۲۷میلادی) منتشر کرده است (سه جلدِ آخرِ کتاب پس از مرگ وی چاپ شد). این رمان چندان به تشریحِ کلاسیکِ یک «داستان» نمی پردازد، بلکه از ورایِ داستانِ اصلی (پروست در جایی می گوید : «متاسفانه کتابم را با ضمیرِ "من" شروع کردم و فوراً همه فکر کردند، که به جای جستجویِ قوانینِ کلی، من در حالِ تجزیه و تحلیلِ خود، به معنایِ انزجارآمیزِ کلمه، بودم») یک تحلیلِ عمیقِ ادبی، هنری، فلسفی و اجتماعیِ جامعه فرانسه در اواخرِ قرنِ ۱۹ و اوایلِ قرنِ بیستِ میلادی (آنچه در تاریخِ فرانسه جمهوری سوم نامیده می شود) به دست می دهد. همچنین نحوه استفاده مارسل پروست از زبانِ فرانسه و جمله سازی او که شکلی بدیع و نو در ادبیات فرانسه بود آن را به کلی از سایر آثارِ ادبی هم زمانش متمایز می کند. این کتاب را مهدی سحابی با عنوان در جستجوی زمان از دست رفته به فارسی ترجمه کرده و نشر مرکز آن را منتشر کرده است.

 

طرف خانه سوان


جلد اول:طرف خانه سوان

در سایه دوشیزگان شکوفا


جلد دوم:در سایه دوشیزگان شکوفا 


طرف گرمانت


جلد سوم:طرف گرمانت


طرف گرمانت 2


جلد چهارم:طرف گرمانت ۲ 


سدوم و عموره


جلد پنجم :سدوم و عموره


اسیر


جلد ششم:اسیر


گریخته


جلد هفتم:گریخته 


زمان بازیافته


جلد هشتم:زمان بازیافته

نظرات 12 + ارسال نظر
آرزو سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 03:38 ب.ظ

سلام،
وقت بخیر
چرا جز جلد اول کتاب، سایر جلدها رو نمیشه دنلود کرد،
The desired file is removed

asal چهارشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 12:02 ب.ظ

سلام خسته نباشید مسعولین محترم خیلی خیلی ازتون ممنونم که زحمت کشیدید و به ترتیب کتابهارو جمع اوری کردید...من خیلی دنال این هفت جلد گشتم اما موفق به پیدا کردنشون نشدم ولی الان به لطف شما به خواسته ام رسیدم با تشکر فراوان

Mina سه‌شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 10:52 ب.ظ

سلام
مسی بالاخره این کتابو با کلی مکافات اینجا پیدا کردم
واقعا تشکر
لطف کردید
شاد باشید

کریم شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 01:47 ب.ظ http://karimshahi.com

ممنون از وقتی که گذاشتید برای جمع آوری و طبقه بندی یک آرشیو عالی از کتابهایی که هر کتابخانه ای نمی شود پیداشون کرد...

زمان دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 10:19 ب.ظ

تشکر

منم دیگه! من! دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:38 ق.ظ

سلاااااااامممم
خسته مسته نباشید دوستان
واقعا ممنونم ازتون
من عاشق این کتابم و همه جا یه مشکلی برای دانلودش داشتم
ولی به لطف شما الان کلش رو تونستم دانلود کنم

من یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1396 ساعت 03:30 ب.ظ

سلام
وافعا متشکرم و امیدوارم هرگز در این راه (کمک به دوستداران کتاب) متزلزل نشوید

nooshin سه‌شنبه 2 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 03:25 ب.ظ http://thebiglie.blogfa.com

واقعا ازتون ممنونم.. من حتی برای خرید این کتاب خیلی تلاش کردم اما پیداش نکردم.
موفق باشید

یونس چهارشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 07:05 ب.ظ

سلام دانلود نمیشن اگه ممکنه دوباره آپلود کنید.

مترجم یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 06:04 ب.ظ

سلام، من تصمیم گرفتم یه انقلاب ادبی توو خودم راه بندازم، از این کتاب شروع کردم، امیدوارم ادامه بدم. ممنون از شما بخاطر گذاشتن لینک دانلود.

سلام
امیدوارم از خوندن کتابها لذت ببرین

م پنج‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:54 ب.ظ

مرسی دانلود شدن
سال خوبی داشته باشید

ستاره دوشنبه 10 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:51 ب.ظ http://setareh-blackstar.blogfa.com/

مرسی که کتاب ها را گذاشتی

خواهش میکنم

شما هر کتابی خواستی بفرما

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد