کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی
کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی

اورسولا لو گویین

اورسولا لو گویین


اورسولا کروبر لو گویین نویسندهٔ فمینیست سبک علمی-تخیلی است. این نویسندهٔ فرانسوی تبار متولد ۲۱ اکتبر ۱۹۲۹ میلادی در آمریکا است. لوگویین یکی از نویسندگان شاخص سبک علمی-تخیلی فمینیستی است. یکی از مشهورترین آثار او دست چپ تاریکی است که به جامعه‌ای بدون جنس می‌پردازد . مجموعه دریا زمین از جمله آثار او هستند. وی چندین بار برندهٔ جایزه‌های هوگو و نبیولا شده‌است. مشهورترین آثار وی «دست چپ تاریکی» (۱۹۶۹) و مجموعه «دریا - زمین» (۱۹۹۰-۱۹۶۸) هستند، اما او آثاری گوناگون شامل بیش از ۱۹ رمان علمی-تخیلی و خیال‌پردازی؛ ۹ جلد داستان کوتاه، مقالات ترجمه، ۱۳ کتاب کودکان و شعر آفریده‌ است.


اورسولا لو گویین

درباره آثار


لو گویین در ۱۱ سالگى اولین داستانش را براى مجله داستان‌ هاى شگفت انگیز فرستاد که البته داستان پذیرفته نشد. اولین نوشته هاى او داستان‌هایى غیرفانتزى در مورد کشورهایى تخیلى بودند.

بعد از مهاجرت به فرانسه او در جست وجوى راهى براى نگارش داستان‌هاى قابل انتشار بود که علائق او را بیان کنند، علائق قدیمى‌اش به داستان‌هاى علمی-تخیلی را دوباره زنده و شروع به انتشار منظم آثارى در این ژانر در ابتداى دهه ۱۹۶۰ کرد. او با انتشار رمان دست چپ تاریکى که در آن سال هر دو جایزه هوگو و جایزه نیبولا را برد به شهرت رسید.

اغلب آثار علمی-‌تخیلى لوگویین از سایر نمونه‌هاى این جنس ادبى با تأکید شدیدشان بر «علوم اجتماعى»، از جمله جامعه‌شناسى و انسان‌شناسى متمایز مى‌شوند. در آثار او اغلب با استفاده از خلق فرهنگ‌هاى نامعمول بیگانه پیام‌هایى درباره فرهنگ خودمان داده مى‌شود؛ یک مثال، کاوش در مسأله هویت جنسى از طریق نقل ماجراى اهالى همواره در حال تغییر هویت جنسى در دست چپ تاریکى است.

لوگویین به خاطر توانایى‌اش در خلق دنیاهاى قابل باور با ساکنانى داراى شخصیت‌هاى عمیقاً انسانى (جدا از این که این افراد از لحاظ فنى «انسان» باشند یا نه) معروف است. آثار فانتزى او (مانند سری کتاب‌هاى دریا-زمین) نسبت به آثار نویسندگانى مانند جى. آر. آر. تالکین تمرکز بسیار بیشترى بر وضعیت انسانى دارند. صحنه بسیارى از داستان‌هاى کوتاه او در دنیاى ما در زمان حال یا آینده نزدیک است. این نویسنده به خاطر کاوش در مورد مضامین گوناگون تائوئیستى، فمینیستى، روان‌شناختى و جامعه‌شناختى و سبک مثال‌زدنى‌اش در داستان‌هایش مورد توجه بوده است.


آثار وی حامل دیدگاه‌هاى در حال تحول او در مورد فمینیسم، محیط گرایى و آرمان‌شهرها بوده‌اند و بعضى آن‌ها را «معلم منشانه» نامیده اند. دایانا لیورمن رئیس موسسه تغییر محیط زیست دانشگاه آکسفورد درباره لوگرین مى‌گوید: «آثار او در مورد اندیشه درباره موضوعات جنسیتى بسیار پرمعنایند.»


جوایز


وی چندین بار برنده‌ی جایزه‌های هوگو و نبیولا شده است. همچنین جایزه استاد بزرگ گاندالف در سال ۱۹۷۹ و جایزه استاد بزرگ در سال ۲۰۰۳ به او اعطا شده است.

دریا زمین یا Earth-Sea دنیایی خیالی است آفریده‌ی نویسنده‌ی ع.ت.ف.، اورسولا لو گویین که ماجرای تریلوژی مشهورش در آن می‌گذرد. دریازمین قلمرویی خیالی است که اول بار برای داستان کوتاه «کلمات [قدرت] گشایش» منتشر شده به سال ۱۹۶۴ برآورده شد. اما زمانی مشهور شد که رمان جادوگری از دریازمین در ۱۹۶۸ به چاپ رسید.

.

نظرات 3 + ارسال نظر
فاطمه یکشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 12:56 ق.ظ

واقعا عالی هست

حسین پنج‌شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:58 ب.ظ http://downloadfiery.mihanblog.com

سلام
خوب دیگه چه کنیم،کلاس انگلسی امتحان داشتم،اخریش.
کلا این چند وقته به هیچ کاریم به جزئ کلاس نرسیدم.فعلا در حال پیدا کردن یک قالب خوب هستم ولی خوب یکی پیدا کردم ولی حجمش زیاده.
کاری نداری،خداحافظ
قربون این شکلک ها برم،حال میده اصلا گذاشتنشون

من هم از این شکلکها خوشم میاد
قبلیها خیلی داغون بود

من هم باید قالب عوض کنم اما وقت نمیشه چون خیلی کار داره

دانلود آهنگ جدید چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:40 ب.ظ http://www.topseda.ir/

وبلاگ خوب داری

متشکر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد