کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی
کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی

هری پاتر و جدال سرنوشت ( فن فیکشن )

هری پاتر و جدال سرنوشت

هری پاتر و جدال سرنوشت ( Harry Potter and War with Destiny )

نویسنده : اسنیپ ( snap )

خوب بعد مدتی دوباره شروع کردم به گذاشتن مطلب و ابتدا رو هم با این فن شروع میکنم :

فن هری پاتر و جدال سرنوشت کاری از snap ( سینا ) ؛ فنی که با وجود اینکه یکی از فن فیکشن های قوی به حساب میاد نقایصی داره ، مثل غلط های املایی فراوان و البته تناقض در سیر داستان .

از جمله تناقضات خود هری هست که با وجودی که در دانش جادویی به سطح نهایی میرسه اما همیشه همون هری خنگ و بدون معلومات باقی میمونه و گاه و بیگاه شاهد کارها یا حرفای عجیبش هستیم

 

مسئله بعد حجم زیاد ایده هایی هست که توی داستان مطرح شده و بعد به امان خدا رها شده ، بعضی از این ایده ها با اینکه جالب هستن اما هیچ استفاده ای ندارن مثلا هری توانایی آنیماگوس شدن ( جانور نما ) بدست میاره اون هم به شکل پادشاه اژدهاها اما هیچگاه از چنین قدرت و مزیتی استفاده نمیکنه و ظاهرا فقط یک توانایی توی داستان به هری داده شده که بی استفاده و محض خالی نبودن عریضه هست .

با مطالعه این فن و دیگر نوشته های این نویسنده مشخصه که ایده و خلاقیت و قلم خوبی داره اما در عین حال نویسنده این داستان علاقه خاصی به پایان های تراژیک ، و داستانهای همراه با خون ریزی داره البته در این فن کمتر ؛ همچنین ایده های زیادی مطرح میکنه و در سیر داستان این ایده ها یا فراموش میشه یا دچار تناقضاتی میشه که برای خواننده هضم داستانو مشکل میکنه .


هری پاتر و جدال سرنوشت

.

نظرات 7 + ارسال نظر
رضا سه‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 02:25 ب.ظ

عاقا این فن ناقص بود? تا جایی که یادم میاد کامل بود. راستی این همونیه که گفتی سینا نوشته ? گفتی که فنم نوشته. ولی من از این فن واقعا خوشم اومد. با مزاجم یه جورایی خوب جور شد.

نه این فن کامله . نوشته اسنپ یا همون سینا هم هست . سینا فتوحی
.من فقط پایانشو دوست نداشتم در غیر این صورت داستان واقعا قشنگی بود

tina پنج‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 04:25 ب.ظ

بد نبود خیلی قسمت هاش تکراری بود کلی کپی از فن های دیگه داشت که البته خود نویسنده گفته بود ولی بازم بیش از حد از فن های دیگه کپی کرده کلا فنی نبود ک جذبم کنه کلی طول کشید تا تمومش کردمالبته ایده های جدیدی هم داشت گفتم بگم که بی انصافی نشه
با تشکرات فراوان

خوب باز هم خوندن هر داستانی خوبه
من تا حالا فنهای ناقصو نخونده بودم اما الان که دارم میذارم خودم هم میخونم و واقعا حیفه این داستانها که ناقص موندن بعضی واقعا قشنگه
تشکر فراوان از تینا داستان خون که دائم سر میزنه

پریا یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:44 ب.ظ http://story-for-us.blogfa.com

من وقت ندارم بنویسم جز اون داستان خون آشامی دارم دو تا رمان ایرانی مینویسم!!!!!از اینور ترجمه میکنم دیگه وقتی ندارم برای این ولی دارم روش فکر میکنم قویش میکنم شاید نوشتمش

امیدوارم بنویسی اون هم یک داستان بسیار زیبا پس باید منتظر داستان به قلم شما هم باشم

پریا جمعه 3 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:27 ب.ظ http://story-for-us.blogfa.com

یعنی هری خل نباشه که هری نیست هرمیونه!

اتفاقا من هم نظرم اینه هری بیشتر وقتها خله با اون غرور و اخلاق گندش
اما باز هم با وجود تمام رفتارهای زشتش میگن پسر خوبیه

hassan یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 07:08 ب.ظ http://7lords.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید وبتون خیلی عالیه امیدوارم بتونید همینطور به کارتون ادامه بدید.
اگه میشه لطفا منو لینک کنید
فقط بهم خبر بدید تا منم شمارو لینک کنیم.
با سپاس

نظر گذاشتم

علی شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:27 ب.ظ

سلام چند وقت نبودی دلتنگت شدم این فن خوندم کفم برید دمت گرم

سلام
متشکر سر میزنی خودم هم دارم بعضی فن هارو دوباره میخونم تا بتونم موقع قرار دادن تحلیلی هم دربارش بذارم
این جزئ فن های متوسط بود به نظر من بعضی فن ها رو خودم بیشتر دوست دارم

مهراد شنبه 14 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:39 ق.ظ http://truegame.ir


میگما میشه در مورد فیلم های کتاب ها هم مطلب بزاری?

مثه هری پاتر و دارن شان و الکس رایدر؟؟

متاسفم
راستش وقت نمیکنم علاوه بر اینکه اینجارو فقط برای کتاب باز کردم اون هم بیشتر کتابهای فانتزی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد