کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی
کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی

موریس درئون

موریس درئون

موریس درئون (Maurice Druon) در 23 آپریل 1918 در پاریس فرانسه متولد شد . درئون فرزند یک خانواده ی یهودی روسی بود که مهاجران Lazare Kassel از سالهای 1899 تا 1920 بودند . و در La Croix -saint -leufroy در نورماندی پرورش یافت و در دانشگاه Lycee Michelet de Vanves تحصیل کرد . پدرش در سال 1920 خودکشی کرد . و مادرش در سال 1926 دوباره ازدواج کرد . موریس پس از آن نام خود را از پدر خوانده ش گرفت ، وکیل رنه درئون .

 

او برادرزاده ی نویسنده ای به نام Joseph Kessel بود . که با او شعار هواداران پاریس ، یکی از سرودهای مقاومت فرانسه از جنگ جهانی دوم با موسیقی و کلمات (در روسیه ) در اصل توسط آنا مارلی ترجمه کرد . درئون یکی از اعضای مقاومت بود و در 1943 برای شرکت در برنامه ی شبکه ی BBC ، افتخار و کشور ، به لندن آمد . 

درئون شروع به نوشتن برای مجلات ادبی در سن 18 سالگی کرد . در سپتامبر 1939 ، برای خدمت سربازی فرا خوانده شد . او یک مقاله برای مجله ی Paris-soir تحت عنوان «من دوازده سال دارم و اینجا را ترک می کنم » نوشت . پس از سقوط فرانسه در 1940 ، او ترخیص شد و در منطقه ی اشغال نشده ی فرانسه باقی ماند . و اولین نمایشنامه اش ،Megaree، در فوریه ی 1942 در مونت کارلو نوشته شد . او در همان سال آنجا را برای پیوستن به نیروهای ژنرال شارل دوگل ترک کرد . 

در سال 1984 او جایزه ی Goncourt را برای اولین رمانش ، ظهور سایمون لاکاما ، دریافت کرد . او در 8 دسامبر 1966 در سی امین نشست آکادمی فرانسه جانشین ژرژ دِمِل شد . او در 1985 به عنوان «وزیر ابدی » انتخاب شد ، اما با توجه به سنش در سال 1999 تصمیم به استعفا گرفت .پس از مرگ هنری ترویت در دوم مارس 2007 ، او رئیس آکادمی شد ، این طولانی ترین دوران عضویت او بود .

در حالی که نوشته های علمی او جایگاه خوبی در آکادمی بدست آورد ، او بیشتر به خاطر مجموعه ی هفت رمان تاریخی که در سال 1950 تحت عنوان پادشاهان ملعون چاپ شد، شهرت یافته است . از این رمان برای مجموعه ای برای تلویزیون فرانسه در 1927 اقتباس شد ، و با فروش در خارج از فرانسه مخاطبان گسترده تری به دست آورد و بار دیگر در سال 2005 با بازی Jeanne Morea پخش شد .

فانتزی نویس مشهور ، جرج آر.آر.مارتین، اظهار داشته که این مجموعه الهام بخش او برای اثر و مجموعه ی نغمه ی آتش و یخ بوده است .

تنها اثر درئون برای کودکان ، تیستوی سبز انگشتی (Tistou les Pouces Verts )، در سال 1957 به چاپ رسید و در 1958 به انگلیسی ترجمه شد (این کتاب در ایران نیز به چاپ رسیده است .)و در سال 2012 با عنوان :تیستو :پسری با انگشتان رویاننده ، بازنشر شد .

او وزیر امور فرهنگی (1993-1994) در کابینه ی پی یر مسمر بود . او با همسر دوم خود ، مادلین مارینس ، که در سال 1968 با او ازدواج کرد به زندگی ادامه داد . درئون از نسل نویسنده ی برزیلی ، Odorico Mendes بود .

.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد