کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی
کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی

استفانی میر ( مایر )

استفانی میر

استفانی میر (به انگلیسی: Stephenie Meyer) زاده شده با نام استفانی مورگان (به انگلیسی: Stephenie Morgan) (متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۷۳)، نویسنده آمریکایی است که بیشتر به خاطر نگارش سری گرگ و میش مشهور است. این سری بیش از صد میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش رفت و به ۳۷ زبان دنیا ترجمه شد. در سال ۲۰۰۳، هنگامی که همراه با سه فرزند خود در خانه به سر می برد، رویای خلق بلا و ادوارد به ذهنش رسید تا داستانی بنویسد که آن داستان تبدیل به گرگ و میش شد.

 

این کتاب در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و ناگهان میر با نویسندگان معروفی چون جوآن رولینگ مقایسه شد. میر چندین دنباله برای گرگ و میش نوشت که شامل ماه نو در سال ۲۰۰۶، کسوف در ۲۰۰۷ و سپیده‌دم در ۲۰۰۸ می‌شد. میر همچنین در سال ۲۰۰۸، اولین رمان بزرگسال خود با نام میزبان که یک رمان علمی–تخیلی و رمانتیک است را منتشر کرد.

میر در هفته‌نامه تایم از بین ۱۰۰ انسان تاثیرگذار در سال ۲۰۰۸، در مکان ۴۹ قرار گرفت. همچنین در سال ۲۰۱۰، مجله فوربز او را به عنوان ۵۹مین شخص نامدار با درآمد سالانه ۴۰ میلیون دلار قرار داد.

زندگی شخصی:

قبل از فارغ‌التحصیلی، میر دوباره با دوست دوران کودکی خود کریستیئن (ملقب به پانچو) آشنا شد و در سال ۱۹۹۴، در ۲۱ سالگی با او ازدواج کرد. آن‌ها صاحب سه فرزند پسر با نامهای گبی، ست و الی شدند. بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه بریگهم یانگ در سال ۱۹۹۷، میر تصمیم گرفت یک خانم خانه دار شود و فرزندان خود را بزرگ کند.

کتاب های منتشر شده :

سری گرگ و میش
گرگ و میش (۲۰۰۵)
ماه نو (۲۰۰۶)
کسوف (۲۰۰۷)
سپیده‌دم (۲۰۰۸)
داستانی کوتاه از زندگی دوم بری تانر (داستان کوتاه ۲۰۱۰)
دائرةالمعارف مصور گرگ و میش (۲۰۱۱)
کتاب‌های دیگر
مهمانی‌های جهنمی (بخش ۲۰۰۷)
میزبان (۲۰۰۸)

خورشید نیمه‌شب

.

نظرات 2 + ارسال نظر
DAYANA جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:22 ب.ظ http://sepidarmajnon.blogfa.com

سلام کوشی توپس ازت خبری نیست................؟؟؟
راستی تو پروفایل نداری؟؟؟؟؟؟؟؟
چیز جدیدی تو وبم ندارم چون وقتشو ندارم بذارم ولی بیا بچرخ برو........................................خوشحال میشم.....................

من الان اومدم ......
اما میگه وبلاگ حذف شده !!!!
چرا ؟

فرهاد شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:29 ب.ظ

سلام
این کتاب دایره المعارف ممصور گرگ و میش رو هم میشه بذاری؟!
ممنون

سلام
به مرور سعی میکنم کتابهای دیگه رو هم بذارم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد