کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی
کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی

دنیل هندلر ( لمونی اسنیکت )

دنیل هندلر ( لمونی اسنیکت )

دنیل هندلر (به انگلیسی: Daniel Handler) (زاده ۲۸ فوریه ۱۹۷۰) نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و آکاردئون‌نواز آمریکایی است. او بیشتر به‌خاطر آثارش زیر نام مستعار لمونی اسنیکت به‌ویژه محبوب‌ترین آنها مجموعه وقایع ناگوار شناخته شده‌ است.

او در سال ۱۹۷۰ در سان‌فرانسیسکو آمریکا به دنیا آمد. پدر او لوئیس هندلر یک حسابدار و مادرش سندرا هندلر بازنشسته سیتی‌کالج سان فرانسیسکو است. او یک خواهر کوچکتر به نام ربکا دارد. هندلر در سال ۱۹۹۲ از دانشگاه وسلیان دانش‌آموخته شد. او همچنین دانش‌ آموخته گروه کر پسران سان‌ فرانسیسکو است. همسر او لیزا براون یک گرافیست است که در دانشگاه با هم آشنا شدند. او یک پسر به نام اُتو (زاده ۲۰۰۳) دارد.

 

مجموعه ۱۳ بخشی ماجراهای بچه‌های بدشانس معروف‌ترین و محبوب‌ترین اثر هندلر است. او این مجموعه را با نام مستعار لمونی اسنیکت نوشته‌ است. طرفداران این مجموعه نیز او را با این نام مرموز می‌شناسند. هندلر تاکنون چند رمان طنزآمیز با مایه‌های ترسناک نوشته که بیشترشان ویژه مخاطب بزرگسال هستند. هشت اصلی و مواظب حرف دهنت باش از کتاب‌های گوتیک او هستند. او چند فیلم‌نامه نیز نوشته‌ است که برخی از آنها مانند ریک و بیچاره را بکش تبدیل به فیلم شده‌اند. هندلر همچنین یک آلبوم موسیقی با نام کشتزارهای مغناطیسی که شامل نوازندگی آکاردئون است، عرضه کرده‌است.
کتاب‌های مجموعه ماجراهای بچه‌های بدشانس توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی ترجمه و با ویراستاری مشترک توسط انتشارات ماهی در ایران منتشر شده‌اند.

.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد