کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی
کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی

آرمان آرین

آرمان آرین

پارسیان و من:

آرمان آرین زاده‌ی ۱۳۶۰ است. او با آفرینش اثر سه‌گانهٔ « پارسیان و من » به دنیای ادبیات شناسانده شد. پارسیان و من نام رمانی است در سه جلد که بیان‌کننده‌ی اسطوره ، حماسه و تاریخ ایران است.

جلد نخست این کتاب با نام پارسیان و من: کاخ اژدها بیان‌کننده‌ی داستان ضحاک ماردوش ( آژی دهاک ) است. جلد دوم با نام پارسیان و من : راز کوه پرنده بیان‌کننده‌ی پهلوانی های رستم و شرح هفت خوان او در قالب رمانی جذاب و کتاب سوم هم با نام پارسیان و من :رستاخیز فرا می رسد بیان‌کننده‌ی داستان کورش بزرگ است.


آرین برای نوشتن این سه گانه از شاهنامه فردوسی و نوشتارهای کهن ایرانی الهام گرفته‌است. او بارها در مصاحبه هایش گفته است که در تمامی آثارش از منابع تاریخی، حماسی و اسطوره ای ایرانی همراه با کتابهای مقدّس و آسمانی بهره می بَرَد و همزمان با داستان نویسی، به نگارش متون ادبی، دراماتیک، فلسفی، عرفانی و حِکمی نیز می پردازد.

آشوزدنگهه سه گانه دیگر آرین:

بعد از پارسیان و من، آرین سرگرم آفرینش سه گانهٔ دیگری به نام اشودزنگهه شد. اشوزدنگهه یک نام کهن ایرانی به معنای درستکار است. آرین دربارهٔ این کتاب گفته‌است : «اشوزدنگهه» نام شخصیتی است که در اوستا و کتاب‌های پهلوی از آن نام برده شده‌است و من با تألیف این کتاب سعی دارم استوره‌ای جدید را با اتکا به ویژگی‌های این شخصیت خلق کنم. این رمان رمزیِ تاریخ ایران است. اگرچه متأسفانه تنها بخشی از تاریخ ایرانیان مکتوب شده و چهار هزار سال قبل آن هنوز نامشخص است؛ اما با اتکا به اطلاعات هزاره های موجود، توانستم این رمان را بنویسم.

جلد نخست اشوزدنگهه به نام «اشوزدنگهه : اسطوره هم اکنون » در تیر ماه ۱۳۸۷ منتشر شده‌ است. این در حالی است که به گفتهٔ نویسنده این کتاب بیش از یک سال و نیم در انتظار مجوز از وزارت ارشاد بوده. جلد دوم اشوزدنگهه با نام «اشوزدنگهه : اهریمنان یکه تاز» هم حدود چهار سال است که در انتظار مجوز است و طرفداران بی شمار آن امیدوارند که به زودی منتشر شود. این سه گانه درباره ی مرد ایرانی شش هزار ساله ای ست که در سیلک کاشان جاودانه می شود؛ سراسر تاریخ ایران را می پیماید و اکنون نیز به صورتی گمنام در تهران زندگی می کند. تمامی گمشده های تاریخ ایران و منطقه نزد اوست و او با بسیاری از بزرگان و مشاهیر تاریخ ایران روبرو یا آشنا می شود. جلد سوم این سه گانه به نام «حماسه نجات بخش» در شهریور 1392 با تأخیر بسیار و بدون حضور جلد دوم آن! به چاپ رسیده است. ضمنا یک جلد به عنوان پیوست سه گانه اشوزدنگهه از سوی ناشر آن منتشر شده است که دست نوشته های فلسفی اشوزدنگهه در طول تاریخ دراز عمرش به حساب می آید؛ نام این کتاب: «خداوند، جهان و اندیشه» است. اشوزدنگهه شخصیتی بسیار پیچیده، ریشه دار، نیرومند و تاثیرگذار است که نویسنده ی آن امیدوار است با یک تیر آن چند نشان بزند! یکی اینکه در برابر شخصیتهای فانتزی و نیرومند غربی و شرقی، شخصیتی ملی و جهانی را تثبیت کند که در تاریخ ایران در مرکز جهان ریشه دارد و دیگر اینکه معنای واقعی هویت ایرانی را به جهانیان نشان دهد؛ نه آن چیزی که این روزها به نام ایران در برابر جهانیان جلوه داده می شود. در یک کلام می توان اشوزدنگهه را نخ تسبیحی برای دانه های تاریخ ایران دانست؛ نخی برای همه ی دوره ها و مردمان و اندیشه ها و کردارها و...

دیگر آثار:

آرمان آرین علاوه بر کتابهای تاکنون چاپ شده اش، کتابهای زیر را آماده به چاپ و نزد ناشران یا در انتظار مجوز دارد: 1. بوف کر (مجموعه هفت داستان کوتاه - نشر موج) 2. اشوزدنگهه جلد دوم (رمان) 3. دین و باورهای دینی در ایران (پژوهش) 4. شاهنامگ (24 جلد مصور برای نوجوانان ) در این مجموعه برای اولین بار داستان زندگی حکیم فردوسی و شاهنامه ی او از زبان نواده ی او و برای کم سالان بازگو می شود. 5. پتش خوآرگر (نخستین سه گانه بر بنیاد اوستا) 6. تاریک روشنا (داستان بلند)

او در حال نگارش بیش از سی جلد اثر هنری دیگر (داستان کوتاه، داستان بلند، مجموعه های ادبی، سه گانه، پژوهش، بازی نامه، فیلمنامه و...) است که برخی از این کتابها بدین قرارند: مجموعه رمان هفت جلدی«هفت فرمانروا» - «گزیده ای از کتابهای مقدس جهان» - «نوشتن درباره نوشتن» یا کتابی درباره اینکه چگونه می نویسم؟ - «پتش خوآرگر: جلد دوم و سوم» - (خدای خوانی) مکتوب عرفانی - و دهها اثر گوناگون در ژانرها و زمینه های دیگر...


نظرات 2 + ارسال نظر
مهشید دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:15 ب.ظ

نویسنده خوبی.
فقط نمی دونم چرا هروقت یه فانتزی نویس ایرانی می بینم دلم به حالش می سوزه!

بیشتر کتابهاش یا منتشر نشده یا مجوز نمیگیره . بقیه هم احتمالا بارها سانسور شده

farhad سه‌شنبه 8 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:20 ب.ظ

واقعا کتاباش عاین به همه پیشنهاد میکنم کتاباشو بخونن

متشکر
من نخوندم اما گذاشتم بقیه کتابهاش هم وجود نداره

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد