کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی
کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی

رمز ابدی ( آرتمیس فاول ) ( تایپ شده )

رمز ابدی ( آرتمیس فاول ) ( تایپ شده )

مجموعه آرتمیس فاول جلد سوم رمز ابدی ( نسخه تایپ شده )

نویسنده : اوین کالفر

آرتمیس فاول و رمز ابدی، کتاب سوم از مجموعهٔ آرتمیس فاول است که به دنبال آرتمیس فاول و ماجرای شمال در سال ۲۰۰۳ منتشر شد.

در آن، جان اسپیرو، غول صنعتی شیکاگویی، مکعب بین (C Cube) که سوپر کامپیوتری از اختراعات آرتمیس فاول است را می دزد، و او باید به هر طریقی این دستگاه را پس بگیرد.

داستان:

آرتمیس فاول، نابغهٔ ۱۳ ساله همراه با محافظ غول پیکرش، باتلر، در لندن جان اسپیرو و محافظش را ملاقات می‌کنند. آرتمیس با استفاده از غنائمی که از اجنه دزدیده‌است، یک سوپر کامپیوتر می‌سازد که یک قرن از فناوری ا نسان‌ها جلوتر است. اسپیرو این دستگاه را می‌دزدد و به شیکاگو می‌برد. محافظ وی، آرنو بلانت نیز به باتلر شلیک می‌کند و او را تا سر حد مرگ می رساند. آرتمیس با استفاده از فناوری انجماد، باتلر را تا چند ساعت زنده نگه می‌دارد و از اجنه درخواست کمک می‌کند. سروان هالی شورت به کمک او می‌رود و باتلر را شفا می‌دهد. از عواقب این کار، ۱۵ سال پیر شدن باتلر است.

  

آرتمیس ماجرای رودست خوردنش از اسپیرو و دزدیده شدن مکعب بین را برای هالی تعریف می‌کند. آن مکعب از فناوری اجنه ساخته شده، پس می‌تواند به راحتی، وجود اجنه را برای انسان‌ها اثبات کند و در این صورت تمدن هزاران ساله آن‌ها از بین می‌رود. مکعب با رمز ابدی ای قفل شده و فقط با صدای آرتمیس باز می‌شود؛ اما اسپیرو متخصصان زیادی دارد که می‌توانند آن را باز کنند.

پس آرتمیس فاول، به همراه هالی شورت، ژولیت باتلر -خواهر باتلر- و مالچ دیگامز , و فُلی که از راه دور با آنها همراه‌است به شیکاگو می‌روند تا به طریقی از سیستم امنیتی وحشتناک برج اسپیرو رد شوند و مکعب بین را پس بگیرند و در عوض، اجنه از آرتمیس تعهد گرفتند که پس از اتمام ماجرا، آنها خاطره شویی شوند. آن گروهِ به طرز عجیبی متحد، موفق می‌شوند و در آخر، تمام خاطراتی که آرتمیس، باتلر و ژولیت از اجنه داشتند، پاک می‌شود.

در طول این سه جلد، رفتار آرتمیس به سمت هر جه بهتر شدن تغییر می‌کند، اما بعد از خاطره شویی، همان رفتارهای قبلی اش همراه با عذاب وجدان ظاهر می‌شوند.

نقد و انتقادات:

این جلد حتی بیشتر از جلدهای قبل مورد توجه منتقدان قرار گرفت. پابلیشرز ویکلی که جلد قبلی، یعنی آرتمیس فاول و ماجرای شمال را کتابی خسته کننده می‌دانست، در مورد رمز ابدی گفته‌است: «کتابی پر از گفتگوهای سریع و طنز آمیز و دارای نوشتاری بسیار عالی است.» اینترتینمنت ویکلی همچنین گفته‌است: «نوجوانان و مخاطبان هنوز طرفدارش هستند... هری (هری پاتر) مواظب خودش باشد.» با این حال برای هر کتابی، هر چند انتقادات مثبتی داشته باشد، نقدهای منفی نیز در کنارش می‌آیند. دیزنی فَمیلی رتبه ۳ ستاره از ۵ ستاره به این کتاب داده؛ با این حال اضافه کرده‌است: «برای تابستان نوجوانان خوب است.»

دانلوددستیار یک شبح

.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد