کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی
کتابخانه ای برای همه

کتابخانه ای برای همه

کتابخانه فانتزی

ماسک نفرین شده ( آر ال استاین )

ماسک نفرین شده

نویسنده: آر.ال.استاین

هالووین ( مقدس دانستن = Halloween - hallow ) جشنی است قدیمی که غروب روز سی و یکم ماه اکتبر برگزار می شود و تاریخچه ای طولانی دارد . در قرون وسطی در بریتانیای قدیم ( یعنی انگلستان ، اسکاتلند و ولز ) . این جشن جنبه ی مذهبی داشت و مردم معتقد بودند این روز ، مقدس است و به همه ی قدیسان ( آدم های مقدس و پیشوایان دینی ) تعلق دارد . مردم خرافاتی بریتانیا ، در این شب روی تپه ها آتش های بزرگی روشن می کردند تا به این وسیله ارواح ناپاک مثل شیاطین ، جادوگر ها ، جن ها و پری ها را فراری بدهند ، اما با گذشت قرنها ، این جشن کم کم جنبه ی مذهبی اش را از دست داد و به مراسمی تفریحی برای بچه ها و جوانها تبدیل شد.

  مهاجران انگلیسی این جشن سنتی را همراه خودشان به آمریکا بردند و اجرای مراسم آنرا در این کشور رواج دادند . قاره ی جدید از این جشن به گرمی استقبال کرد و کار به جایی رسید که در طول سالیان ، آمریکایی ها کاسه ی داغ تر از آش شدند و امروز اگر سرشان برود ، هالووینشان نمی رود !

هالووین امروزی شباهت زیادی به چهارشنبه سوری خودمان دارد ، در این روز ، بچه ها و نوجوان ها لباس های عجیب و غریب می پوشند ، ماسک های مسخره یا ترسناک می زنند و ( برای قاشق زنی !) به در خانه ها می روند و شکلات و آب نبات می گیرند . شوخی های به اصطلاح خرکی ، حقه زدن ، دروغ گفتن و ترساندن همدیگر ، جزو کارهای مجاز این جشن است . نماد معروف هالووین ، فانوسی است که با کدو حلوایی شکم خالی درست می کنند .

نسخه تایپ شده

ماسک نفرین شده

ماسک نفرین شده مخصوص موبایل


نظرات 2 + ارسال نظر
محمد صادق پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:46 ق.ظ http://www.gamehelper.rozblog.com

سلام از وبلاگت خوشم اومد لینکت کردم تو وبلاگم تو هم مارو لینک کن .

سلام متشکر سر زدی
من هم لینکت کردم

SaRa چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:09 ب.ظ http://144262.blogfa.com

ممنون :)

خواهش میکنم
باز هم سر بزنین

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد